Sveenska...

Har svenska och jag ska skriva om kroppspråk med Sofie.

Kroppspråk vad är det? och varför använder vi kroppspråk när vi pratar med andra? Är kroppspråk viktigt för att få mer intresse för den som pratar?
Det finns en hel del kroppspråk som visar och betyder olika saker, jag tycker det är rätt så coolt faktiskt. Att vi människor är medvetna om vad som menas när en person gör ett viss kroppspråk till varandra.

(klicka för att få större)

Flirten, igenom att blinka med ena ögat så får vi singnalen att den andra flirtar med dig.
Och vem är det som har ''hittat på'' eller ''kommit på'' alla dessa kroppspråk. Eller är det så att flickor flörtar genom att pilla sig i håret?

Ja dessa saker ska jag hitta svaren till och skriva om. Skriva lite vad jag själv använder och vad jag själv tycker till kroppspråk.

Nu måste jag fortsätta skriva och hitta information om kroppspråket.

ciao ciao:D

//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0